Joulusta on selvitty ja nyt sitten uutta vuotta odotellessa....

Kävin tos ennen joulua tutkimuksissa ja selvisi, että jo itsellä todettu ongelma on nyt sellaisessa vaiheessa, että ilma lääkkeitä ei voi elää tai siis ilman kahta lääkettä. Ennen vain otin "kuureja" määrätyin väliajoin ja pärjäsin ja taas oireet paheni ja taas helpotti kuurin alettua. No nyt sitten kun olin ilman lääkkeitä muutaman viikon, niin selvästi näkyi tilanne pahentuneen eli lääkitys nyt sitten koko elin iäksi pyörimään ja jos ei siitä tunnu apua olevan, niin myös leikkaushoito on mahdollinen. Tosin siinä ei voi tulosta taata ja sen jälkeen voi elämänlaatu huonontuakin eli riskejä toki on mutta täytyy niitä sitten ottaa, jos ei lääkityksestä tunnu olevan apua....

Nyt olen kohta peri viikkoa ollut tässä säännöllisellä lääkityksellä ja olo on kieltämättä helpompi. Olen jopa jo vähän sitä karsinutkin ja en ole ihan niin paljon ottanut mitä saisin. Välillä tuntuu et valo pilkahtelee, mutta tässä joutuu jo paljon karsimaan elämätapojansa ja ruokavaihtoehdotkin alkaa ollu vähissä. Kaikki tuntuu vaan ihmettelevän ja siunailevan et onneks ei oo tuollaista...Ei kauhean kivalta tunnu kommentit!Tätä ei vaan ymmärrä, jos ei itse koe!

Alkaa siis välillä ajatteleen, et oonko kelvollinen mihinkään ja mitä tää elämänlaatu oikein on, kun on rajoituksia, koska olo huononee. Eli alkaa jo mielenterveyskin oleen kovilla vaikka vaiva onkin somaattinen. Oon ollu niin huonolla tuulella kotonakin ja kiukutellut puolisolle, mut oonnyt miettinyt sitäkin, et eihän tää suhde nyt kiukuttelulla parane, vaan on katsottava peiliin siltäkin osin et homma ei hajoo käsiin ja parempaan päin ollaan toivottavasti menossa :)

Oon miettinyt pitkään et oisko mulle jotain uutta harrastusta, kun tuntuu et ei mikään sovi tai jotain aina tulee et joudun lopettaan. Monet on nyt kehunut tota ratsastusta ja oon joskus nuorempana sitä harrastanutkin eli pitäisköhän se taas aloittaa? Oon jo tutkaillut täkäläisien tallien nettisivuja ja katsellut tarvikkeita ja niiden hintoja.Sovittelin jo kaupas tänään kypärääkin et minkä kokoinen sopisi, että onko tämä nyt menoo sit...? Taidan kyllä vähän kysellä ja ehkä varata itselleni tunnin ja kokeilla, miltä se tuntuis ja tulisiko siitä mulle harrastusta uudelleen....

Mutta oikein mukavaa vuoden vaihdetta :)